هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةالتسجيلدخول

 

 حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...

اذهب الى الأسفل 
+11
Golden Apple {بلموت}
أميرة الخيال
هايبرا^_^
سينشيk
kΘυÐọ ĹỎvÈŖ
الكابتن ماجد
sato
rosa wo siba
ρяıηςєss
محبة سينشى
AKAY.S
15 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-15, 2:00 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
روايه رومانسيه متجدده
منقوله بس حـ تعجبكم جدا
اتمنى اشوف ردود


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]الحلقة الأولى
كاد القطار أن يفوتنى ..

و لحسن الحظ لحقت به

بعدما تلقيت كما هائلا من السباب

ممن اصطدمت بهم أثناء محاولتى اللحاق بالقطار ...

بعدها وجدت مكانا خاليا فأسرعت إليه ..

و جلست أجفف عرقى و ألتقط أنفاسى ...


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


حتى أصاب السكون أنفاسى

حين فوجئت بحسناء فى اوائل العشرينات من عمرها ..

ذات شعر أسود داكن تجلس أمامى ..

و دموع عينيها تسيل ..

فدار فى خاطرى ..

أى شئ يدمع عينى تلك الحسناء ؟ ..

فجمالها لا يعرف طريقا للبكاء ..

الفرح ينتظر منها نداء ,

و رقتها للمجروحين دواء ...


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

لا أعلم كيف نطقت شفتاى بتلك الكلمات الرومانسية

حين رأيت تلك الفتاة ...

بعدها لم يمنعنى فضولى من سؤالها عن سبب بكائها ..

فنظرت إليها و قلت فى دعابة :

- أكيد هو اللى غلطان ..

كان لازم تسيبيه من الأول ..

نظرت الىّ لكنها لم ترد ..

فأصابنى الحرج و التزمت السكوت ..

و فضلت أن اتأمل جمالها دون أن اتحدث ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

بعد لحظات فوجئت بها توقف بكاءها ..

و تحدثنى :

- أنا أمنيتى أنى أموت ..

فوجدتها فرصة لحديث أضيع به ملل الطريق و قلت :

- تموتى .. حد يتمنى الموت ..

و خاصة لو ربنا أداه الجمال ده كله ؟!

هزت رأسها فى إحباط و أكملت :

- أنا ببكى لأنى استعدت ذاكرتى مرة تانية ..

اندهشت ثم أشرت لها أن تكمل ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

أكملت :-

أنا للأسف افتكرت كل حاجة حصلت لى فى حياتى ..

بعدها ابتسمت ابتسامة خافتة :

- الناس كانوا دايما يقولوا ..

أنى جميلة الجميلات ..

و فى يوم وقعت فى غرام شاب ,

و أصبح كل حياتى ..

و أصبحت كل حياته ..

تخليت عن كل حاجة فى سبيله ...

ابتسمت و قلت :

- جميل ... كملى ( فأنا مستمع حتى الآن )


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

أكملت :-

أنت عارف ضعف البنت مهما كانت جميلة ..

و فى يوم طلب إنه يقابلنى ..

و بعد ما وافقت أصبت بحادث فى طريقى اليه ..

و هنا فقدت الذاكرة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أكملت :

- بقيت سنة فاقدة للذاكرة ..

مش فاكرة أى حاجة ..

و لا أى حد يعرفنى ..

كانت أيام ربنا العالم بيها ..

و مع ذلك كنت صابرة ..

و كل ما تعدى الليالى أقول أنها عابرة ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

كانت تلك الفتاة على درجة عالية من لباقة الحديث ..

حتى أكملت :

- لحد ما جه الوقت و رجعت لى ذاكرتى ..

هنا تنهدت و قلت :- الحمد لله .. عدينا الجزء المحزن ..

أكملت : - استنى ..

أنا استعدت الذاكرة ..

و افتكرت كل حاجة ..

و حبيت أعود لأهلى ..

و هنا كانت الصدمة ..

فوجئت أن الشاب اللى كنت بحبه اتجوز أختى ...

- وقتها أوحيت لأهلى أنى مش فاكرة أى شئ ..

بس حسيت بصدمته لما شافنى ..

و كانت نظراته لى نظرات غريبة ..

فخفت أن أختى تحس .. و تفتكرنى بخونها ..

قلت :- آه و بعدين ؟.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أكملت :- أصبحت أمام اختيارين ..

أنى أكون طول عمرى فاقدة للذاكرة

و أحافظ على حياة أختى ..

أو أنى أهرب و امتلك ذاكرتى ..

و هنا فضلت الهروب ..

ثم صمتت مجددا ..



وقتها كنت فى حيرة عندما سمعتها ..

فكم هى مشكلة معقدة لم أقابلها من قبل ..

و تحتاج الى التفكير على مهل ...

فأنا لا أرضى لها الهروب ..

و لا أريد لها العذاب ..



حتى جاءت محطتى التى كنت أقصدها ..

لكننى لم أغادر مقعدى ..

و بقيت مكانى ..

و فضلت أن أبقى معها ..

حتى تحرك القطار مرة أخرى ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

انتظروا الحلقات القادمه بعد الردود ^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 5:34 pm

ههههههههههه
الله يسلمك ياقلبو
وشكرا لتفاعلك معاها ^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:02 pm

حبايبي انا راح انزلها كلها وراء بعض لأني أخاف الأيام الجايه ما أدخل كتير :(:(
يمكن اروح المستشفى لسبب ما ....
الله اعلم وش يصير :(:(:(
عشان كدا راح انزلها كلها علشانكم بس ^^
اتمنى ماتزعلوا ^^





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الحلقــــة الحادية عشر


فوجئت بأمى تخبرنى

بأنها قد وجدت لى عروس مناسبة


نظرت لأمى فى دهشة :


- عروسة أيه بس يا أمى ؟


أمى :- دى عروسة ممتازة .. و أى حد يتمناها ..


:- و مين دى بقى إن شاء الله ؟


أمى :- دى المهندسة ريم ..


أنا شفتها بالصدفة و أنا عند خالتك ..


و عرفت أنها مهندسة ..


و من عيلة .. و أيه جميلة ..


قمر و الله يا حازم ..


:- بس أنا مبفكرش فى الجواز دلوقتى يا أمى ..


أمى :- أنت هتيجى معايا بس نشوفها ..


و صدقنى هتوافق أول ما تشوفها ..


أنا قلت لهم إن إحنا هنروح لهم يوم الجمعة ..


فى غضب :- و كمان حددتى ميعاد من غير ما تقولي لى !!


أمى :- أنا خفت إن حد يسبقك و يتجوزها ..


تعالى بس و احكم بنفسك ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أعلم أن أمى ما تريد لى إلا الخير ..


حتى زملائى أكدوا أنّ أمى على حق فيما فعلته ...


ماجد :- تصدق .. أمك دى ست زى الفل ..


صمت قليلا ثم نظرت إليه :


- بس أنا مبفكرش فى الجواز ..



كريم :- ليه بقى إن شاء الله ..

ناقصك أيه يعنى ؟!


:- يعنى خايف أكون بخونها .. و أفضل أحب سارة ..


ماجد :- ده هى الطريقة اللى تخليك تنسى سارة ...


و بعدين أنا أسمع إن العروسة دى صاروخ ..


بس هى توافق تتجوزك


كريم :- أنا مراتى نستنى كان اسمى أيه قبل الجواز ..


أصابنا الضحك ..


و بالفعل نجحوا فى إقناعى ..


و أن زواجى هو الحل الوحيد كى أنسى سارة ..


و أتخلص من ذلك الماضى ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




ما زالت سارة تعيش فى سعادة مع العجوز و زوجته ..


و كم أعطت لهما من حنان


جعلهما لا يشعران أنها غريبة عنهما ..


حتى سارة وجدت من السيدة رجاء أم لها ..


سارة :- قولي لى بقى يا ماما ..


أنتى اتجوزتى بابا حسن عن حب ..؟


ضحكت السيدة رجاء :


- حب أيه يا سارة ..


أنا صحيت لقيت أبويا بيقولى انتى هتتجوزى ..


قلت حاضر ..



سارة :- من غير ما تحبو بعض ؟


هزت السيدة رجاء رأسها و امتصت شفتيها :


- أحبه أيه ..؟


ده أول مرة يشوفنى كان يوم الفرح ..


بس أمه كانت عرفانى ..



سارة :- بس أحلى حاجة فى الدنيا الحب ..


السيدة رجاء فى دعابة :


- اه .. شكلك كدة بتحبى ..


قوليلى حد من الجيران و لا أيه ..



سارة :- جيران أيه بس ..


ياه دى قصة قديمة ..



:- طيب أحكيها لى ..



سارة :- لا ... دى عاوزة وقت طويل ..

نامى دلوقتى و بعدين أبقى أحكيلك كل حاجة ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




ذهبت أنا و أمى إلى بيت العروس ..


بالفعل كانت جميلة ..


و كم كانت مثقفة ..


و لا أخفى أنها أعجبتنى ..


و بدأت أشعر بأنها تمتلك القدرة أن تنسينى سارة ..


و بعدما اتفقنا على كل شئ ..

أمى :- إحنا هنعمل الخطوبة يوم الخميس الجاى ..


والد ريم :- و احنا موافقين ..

و لا أيه رأيك يا عروسة ؟


هزت ريم رأسها بالموافقة دون أن تنطق من الخجل ....




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أقيم حفل الخطوبة .. وكم كان رائعا ..

و الجميع يحسدنى ..

أحد المدعوين :- هو حازم ده دايما حظه حلو مع البنات ؟!



الآخر :- اه ..

فاكر البنت اللى كانت معاه فى فرح كريم ..


:- هى دى يعنى اللى مش حلوة ..


ربنا يكرمنا و يوعدنا زيه كدة ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




بعدها طلب عازف الموسيقى

أن أرقص أنا و ريم على ألحان الموسيقى ..


ريم :- أنا مبعرفش أرقص ..


ضحكت :- و لا أنا .. بس بصى فى عينيا ..


و ركزى مع الموسيقى ..


لا أعلم ماذا أصابنى ..


و لكننى شعرت و كأننى أرقص مع سارة ..


و تخيلتها و كأنها أمامى ..


رغم أن ريم جميلة هى الأخرى ..


و كم كانت سعيدة و أنا هائم فى عينيها ..


و لا تعلم أن تفكيرى ليس معها ..


حتى انتهى الحفل .. و كم كنا فى سعادة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



يتبـــــــــــــــــع

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:02 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] تابع الحلقة الحادية عشر


تمر الأيام ..


و بدأت أحوالى تتحسن يوما تلو الآخر ..


و بالفعل نجحت ريم أن تنسينى كثيرا من الماضى ..


و كم غيرت حياتى ..


و بدأت اتفوق فى عملى و تتحسن حياتى ..


و كانت ريم هى الأخرى متفوقة فى حياتها العملية ..


فكم كانت مهندسة متفوقة ..


و كم كانت تحبنى ..


و بدأت أشعر أنها أصبحت حياتى ..


و الجميع يشهد أن ريم ستكون لى نعم الزوجة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




حتى جاء يوم ..


كنت عائد من عملى مرهقا ...


و جلست فى غرفة مكتبى ببيتى وحيدا ..


و كنت أقلب فى كتبى فوجدت خطاب سارة ..


فبدأت أقرأه مرة أخرى ..


و بعدما انتهيت من قراءته


وجدت يدى تخرج ألبوم صور سارة من مكتبى ..


و بدأت أقلب صفحاته و اتأمل فيه ..


و أصبحت هائما ..


حتى فوجئت بـ ريم تفتح باب الغرفة فجأة :


- أنا جيت ....



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



انتظروا الحلقه الثانيه عشر

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:03 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الحلقــــة الثانيــــة عشر



فوجئت بـ ريم تدخل فجأة علىّ ..



و أنا أقلب صفحات ألبوم صور سارة و هائما به ..



ريم :- أنا جيت ..




أحسست بالصاعقة وقتها ..



و حاولت أن أغلق الألبوم ..



لكنى لم أنجح .. و قد رأته ريم ..



ريم فى ابتسامة تخفى صدمة و حيرة :



- مين الحلوة دى ؟



نظرت إليها فى ارتباك :-



اه .. دى .. دى مريضة ..



كان مرضها محل دراستى ..



ريم و هى تتمالك نفسها :



- و صورها مالها و مال الدراسة ؟!



:- اه .. أماّل أيه ..


ما أنا لازم أقارن بين شكلها قبل المرض و بعده ..


بس الحمد لله خلصت الدراسة ..


بس هى نسيت ألبومها عندى ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



بدأت ريم تسألنى كثيرا عن سارة



و كأنها غير مقتنعة ..



و أخذت تقلب الصور هى الأخرى ..



ريم :- هى اسمها سارة ؟



فى دهشة :- عرفتى منين ؟!




ريم :- اسمها مكتوب هنا على صورة ..



أخذت نفسى :- اه



ريم :- هو فيه مريضة بالجمال دى ..



:- يا حرام .. دى حالتها متأخرة أوى ..



دى مسكينة ..




ريم :- هى ساكنة فين ؟





ظلت ريم تسألنى .. و تسألنى ..



و أنا أجيب إجابات غير حقيقية ..



فحاولت أن أجد مخرجا من تلك المناقشة ..



نظرت إليها :- أيه رأيك نخرج نتفسح ..



يعنى نروح سينما .. نتمشى شوية ..



على الفور وافقت ريم ..



فتلك هى المرة الأولى



التى يكون فيها طلب الخروج منى ..



رغم أن خطوبتنا منذ شهر تقريبا ..



خرجنا .. و ليتها كانت فسحة ..



ففى كل لحظة تسألنى عن سارة ..



حتى أصابنى الغضب



و ضيق النفس من كذبى عليها ..



و كلما أحاول أن أغير مجرى الحديث عن سارة



تعاود مرة أخرى ..



حتى تنفست الصعداء حين انتهى ذلك اليوم ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




بدأت سارة تشعر بالملل من جلوسها بالبيت



طوال تلك الفترة ..



و أن تكون حبيسة الذكريات ..



حتى شعر العجوز بذلك ..



الحاج حسن :- سارة ..



أنا ليا واحد صاحبى عنده مطعم فخم ..



وعاوزك تشتغلى معاه ..



سارة فى فرحة كبيرة :



- بجد ؟!!



ضحك :-بس طبعا ده بالنهار بس ..



عشان الليل بتاعنا إحنا ..




سارة :- ياه .. أنا مش عارفة اشكرك ازاى يا بابا ..



أنا نفسى كنت أخرج فعلا ..



و عمرى ما هقصر معاكم أبدا ..



فرحت سارة كثيرا لهذا العمل ..



فكم كانت فى أمس الحاجة إلى الخروج



و التعامل مع أشخاص كثيرا ..



حتى تودع الماضى هى الأخرى ..



و بدأت فى إعداد نفسها للعمل



و هى فى قمة السعادة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أما أنا عدت إلى منزلى



بعدما تركت ريم فى قمة الغضب



و احتقار النفس ..



و جلست أحدّث نفسى :




:- أيوة طبعا ..



ريم عندها حق إنها تعرف مين سارة ..



و صورها بتعمل أيه مع خطيبها ..




:- حط نفسك مكانها



لو لقيت معاها صور شاب تانى ..




ثم نظرت إلى صورتى فى المرآة :




- فين كانت شجاعتك لما سألتك عنها ..



و ليه كدبت كدة ..




:- امتى بقى هتفوق من الماضى ده ..



و لا هتعيش كدة طول عمرك ..




:- أنت فعلا بتحب ريم ..



و لا خطبتها عشان تنسى الماضى ..



و هنا أخرجت خطاب سارة و ألبوم صورها مرة أخرى ..



لكن تلك المرة ليس لأتصفحه ..



و لكنى بدأت فى إحراق الصور صورة تلو الأخرى ...



وداعا أيها الماضى ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]





ذهبت سارة إلى العمل ..



و هناك جاء مدير المطعم :




- دى سارة .. زميلتكم الجديدة ..



عاوزكم ترحبوا بيها ..



و تكونو أكتر من زمايل ..




جاءت أحدى الفتيات :- أنا غادة اللى هعلمك كل حاجة ..



و اللى هناك دى ريهام ..



و اللى جنبها سها ..



أما اللى هناك ده مروان ..



و كلنا هنا عيلة واحدة ..



تعرفت سارة على زملائها الجدد ..



و كم شعرت بحبهم لها ..



و بدأت العمل و كم كانت جميلة فى زى العمل



خاصة مع شعرها الأسود الناعم ..



و اكتسبت ثقة مدير المطعم



حين وجد حسن معاملتها لزبائن المطعم



الذين كانوا يعشقون ابتسامتها الجميلة ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



تمر الأيام ...



و تتحول حياة سارة إلى حياة سعيدة مشرقة ..



و أدركت هى الأخرى أنه لا فائدة من الماضى ..



و وجهت نظرها إلى المستقبل ..



تريد أن تحقق طموحها كأى بنت فى سنها ..



و أصبحت سارة محل الإعجاب ..



حتى غارت منها زميلاتها



بعدما اكتسبت ثقة الجميع فى وقت قصير ..



كانت سارة تذهب إلى عملها ..



و تعود و تحكى للعجوز و زوجته



ما يحدث لها فى العمل



و كم المعاكسات اللطيفة



التى تتلقاها من زبائن المطعم ..



و كم كانت سعادتهما لتغيير حياتها و إشراقتها الجديدة ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



فى أحد الأيام



جاءت غادة التى أصبحت صديقة سارة



المقربة فى العمل :




- أنتى فاضية بعد الشغل يا سارة ؟




سارة :- اه .. ليه ؟!




غادة :- هتيجى معايا محطة القطر ..



هنقابل واحدة قريبتى ..




سارة :- طيب .. خلاص مفيش مانع ..



ذهبت سارة مع غادة .. و هناك وقفت هائمة ..



و شرد ذهنها حتى سقطت دموعها ..




غادة :- أيه يا بنتى فيه أيه ..



أنتى بتعيطى و لا أيه ؟!!




سارة و هى تمسح دموعها :




- لا .. دى قصة طويلة ..



و كل ما آجى محطة القطر افتكرها ..




غادة :- قصة .. و معاها دموع ..



ده أنا لازم أعرفها ..




سارة :- ربنا يستر بس من مفاجآت القطر اللى بخاف منها ..



لم تكمل سارة جملتها ..



حتى سمعت رنين صوت هاتفها ..




صوت السيدة رجاء : - أيوة يا سارة .. اتأخرتى ليه ؟




سارة :- أنا بس رحت مشوار مع غادة ..




السيدة رجاء فى فرحة شديدة :




- طيب تعالى بسرعة ..



عشان فيه اللى مستنيكى على نار .....




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



يتبـــــــــــــــــع

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:04 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الحلقــــة الثالثــــة عشر



على الفور عادت سارة إلى البيت



بعدما أخبرتها السيدة رجاء بأن هناك من ينتظرها ....



و عندما دخلت البيت :




- مين اللى مستنينى ؟




السيدة رجاء فى فرحة شديدة :




- ادخلى ظبطى نفسك كدة ,



عشان فيه عريس



قاعد جوة مع باباكى حسن فى الصالون ...




سارة فى دهشة :- عريس !!!




السيدة رجاء :- اه .. ده قاعد من بدرى ..



و شكله من عيلة محترمة و ابن ناس ...



يلا ادخلى ظبطى نفسك ..




سارة :- أظبط نفسى أيه ..



مش اما أعرف هو مين الأول ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


دخلت سارة إلى الصالون بعدما طرقت باب الغرفة ..




الحاج حسن فى ابتسامة :




- تعالى يا سارة




رأت سارة من ذهب ليتقدم لها ..



إنه أحد زبائن المطعم الدائمين ..



و يدعى صلاح ..



و قد لاحظت سارة من قبل اهتمامه بها ..



الحاج حسن :- الأستاذ صلاح جاى .. و طالب أيدك ..



صمتت سارة قليلا ثم نظرت إلى الحاج حسن :



- طيب ممكن تسيبنا لوحدنا شوية يا بابا ؟



الحاج حسن :- حاضر يا سارة ..



العريس :- أنا بصراحة يا سارة



حبيتك من أول مرة شفتك فيها ..



و كنتى باجى المطعم مخصوص عشانك ..




سارة :- بس ليه مقلتش ليا قبل ما تيجى تتقدم ؟!




العريس :- أنا قلت أخليها مفاجأة ..




سارة :- بس احنا منعرفش عن بعض أى حاجة ..



و الجواز مش حب من أول نظرة و خلاص ..



العريس :- أنا بصراحة عرفت كل حاجة عنك



من غادة صاحبتك و من الحاج حسن لما قعدت معاه ..



و كبرتى فى نظرى ..



أما لو عاوزة تعرفى عنى أى حاجة ..



فأنا شغال محاسب ..



و عندى شقة جاهزة ..



و أهلى عايشين برة مصر ..




قاطعته سارة :



- طبعا حضرتك انسان محترم ..



و أى بنت تتمناك ..



بس أنا مبفكرش فى الجواز دلوقتى ..



سكت قليلا :



- أنا هسيبك تفكرى على راحتك ..



أنا عارف أنها مفاجأة منى ..



و لو غيرتى رأيك أنا لسة عاوز اتجوزك ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


انصرف صلاح ...



و بعدها دخلت السيدة رجاء إلى سارة




:- هه قلتى أيه ؟



سارة :- قلت له أنى مبفكرش فى الجواز ..



و قال انه هيسيبنى أفكر ..




السيدة رجاء :- ليه بس يا سارة ..



ده شكله عريس محترم ..



سارة :- عارفة والله يا ماما ..



و زملاتى كلهم بيشكروا فيه ..



بس حاسة اننا مش مناسبين لبعض ..



و الجواز قسمة و نصيب ..




السيدة رجاء :- خلاص يا بنتى زى ما تحبى ..



و اللى فيه الخير يقدمه ربنا ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أما أنا و ريم فبدأنا رحلة المعاناة ..



و ليست المعاناة بمعناها الحقيقى ..



و لكننى أقصد تجهيز عش الزوجية ..



فلم يتبق سوى شهران على الزواج ..



و مازالت تلزمنا أشياء كثيرة



جعلتنا نسارع الوقت حتى يتم كل شئ فى الوقت المناسب ..



فقد اتفقت أنا و ريم أننا سنعيش فى شقتى مع أمى ..



و مع بعض التجديدات ستكون فى غاية الجمال ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


لم اتخيل أننى سأصبح مسئولا عن زوجة بعد شهرين ..



و لكننى رضيت بالواقع



و حاولت على قدر ما استطيع أن أجعل ريم سعيدة



طوال فترة الخطوبة ..



حتى جاءت ريم فى يوم :



- أنا مش عارفة أقولك أيه ؟



نظرت إليها فى دهشة :



- مش فاهم



ريم :- أنت هتتعب اليومين الجايين دول لوحدك ..



:- ازاى ؟



ريم :- أنا جالى شغل مفاجئ فى الاسكندرية



لمدة تلات أيام .. و حاولت اعتذر معرفتش



نظرت إليها فى ابتسامة :



- و فيها أيه .. ؟



سافرى و اطمنى ..



عاوزانى أسافر معاكى ؟



ريم :- لا .. خليك أنت كفاية عليك مشاغلك ..



و أنا هحاول أخلص فى أقصر وقت ممكن ..



أوصلت ريم الى محطة القطار المتجه إلى الاسكندرية ..



و ودعتها ثم عدت ..



وواصلت مهامى مع تجهيز الشقة ..



فأننى أريد أن أحقق لها مفاجأة حين تعود من الاسكندرية ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



وصلت ريم إلى الاسكندرية ..



و هناك استقبلها مديرها بالعمل ..



ثم ذهبت لترتاح من عناء السفر ..



و بعدها بدأت عملها .. فهى مهندسة معمارية ..



و كانت مشاركة فى تصميم إحدى المشروعات الكبرى ..



و كان الجميع يشهد لها بالتفوق ...



كانت ريم تعمل فى سرعة ..



تريد أن تنهى ما يطلب منها



حتى تعود إلى القاهرة فى أسرع وقت ..



كى تعد نفسها هى الأخرى للزواج ...



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أما أنا فما زلت أعمل جاهدا على تجهيز الشقة ..



و أتابع من يعملون بها ..



حتى ماجد جاء معى هناك ..




نظرت إلى العمال :




- يلا يا رجالة ..




ماجد :- أنت مستعجل أوى ليه ؟! ..



ده فاضل شهرين ..



:- أنا عاوز أعمل مفاجأة لريم لما ترجع من الاسكندرية



و أخلص جزء كبير ..




ماجد :- هى هترجع امتى ؟



:- يعنى .. يومين تلاتة كدة ..



هى حاولت تعتذر بس معرفتش




ضحك ماجد :- أخيرا هشوفك عريس ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



نجحت ريم فى انهاء عملها على خير ما يرام ...


و نتيجة لذلك قرر رئيسها بالعمل


أن يقيم حفل غداء بإحدى المطاعم الفخمة


قبل عودتها إلى القاهرة ...


و قد ذهبت ريم مع باقى المهندسين لحضور ذلك الغداء ..


و كم كانوا فى قمة السعادة من إنهاء ذلك الجزء من العمل


الذى كلفت به ريم ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


مدير ريم :- أظن يا ريم أنتى أكتر واحدة فرحانة


أن مهمتك انتهت ..


و هترجعى القاهرة تانى ..


ريم :- بصراحة اه ..


ده زمان خطيبى محتاس لوحده ..


مهندسة أخرى :- أنتو هتتجوزا امتى ؟


ريم :- بعد شهرين إن شاء الله ..


المهندسة :- احنا طبعا معزومين ..


ريم :- أكيد طبعا


كان الجميع فى قمة السعادة ..


حتى تغيرت ملامح ريم فجأة حين رأت فتاة من بعيد ..


:- معقول ... صاحبة الصور ..


ثم تعود و تحدث نفسها :


- لا .. أكيد واحدة شبهها ..


و ظلت ريم تكذب عينيها ..


و أكملت الحديث مع من معها ..


و لكن فضولها و شكوكها لم تنته ..


و استأذنت منهم فجأة ..


و ذهبت إلى فتاة أخرى تعمل بالمطعم ..


ثم أشارت إلى سارة :



- هى مين اللى هناك دى ؟



ضحكت الفتاة : - دى سارة جميلة الجميلات ..


و الكل هنا بيناديها كدة ..



ريم :- سارة .. أيوة سارة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



عادت ريم و جلست مرة أخرى ..


و قد لاحظ الجميع تغير ملامحها ..


من معها :- أيه يا ريم ..


مالك اتغيرتى فجأة ؟


ريم :- أنا بس حسيت بشوية تعب ...


بعدها استئذنت مرة أخرى ..


و ذهبت إلى نفس العاملة :



- قوليلى .. هى سارة مريضة بمرض خطير ؟


نظرت إليها الفتاة بغرابة :



- مريضة أيه .. فال الله و لا فالك ..



بعدها ذهبت الفتاة إلى سارة و أشارت إلى ريم :


- على فكرة ..


اللى هناك دى سألتنى عليكى أكتر من مرة ..



نظرت سارة إلى ريم ..


و بالفعل وجدتها تحدق بها ..


و تلاحقها بعينيها حتى اندهشت ..


سارة :- أنا معرفهاش ..


و لا عمرى شفتها قبل كدة ..


حتى زادت دهشة سارة حين وجدت ريم تقوم مرة أخرى ..


و تتجه نحوها و تسألها دون مقدمات :


- أنتى تعرفى الدكتور حازم فؤاد ؟



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



انتظرونــــــــــــي

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:05 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الحلقــــة الرابعــــة عشر


فوجئت سارة بمن تتجه نحوها ...


ريم :- أنتى تعرفى الدكتور حازم فؤاد ؟


كادت سارة أن تسقط من الصدمة ..


و لكنها تماسكت و ردت فى هدوء :


- مين الدكتور حازم فؤاد ؟


على الفور أخرجت ريم صورة من حقيبتها ..


و كانت صورة حفل خطوبتها هى و حازم :


- ده اللى فى الصورة ..


نظرت سارة إلى الصورة و تحاول أن تتمالك نفسها :


- هو جوز حضرتك ؟


ريم :- لأ .. احنا لسة مخطوبين ..


أنتى تعرفيه ؟


لم تستطع سارة تلك المرة أن تقاوم دموعها ..


فكم تمتلك من إحساس عالى و رقة


و سقطت دموعها ..


و تركت ريم و خرجت مسرعة ..


لا تدرى إلى أين هى ذاهبة ..


لا ترى سوى شريط الماضى يتكرر أمام عينيها ..


حتى وقفت على صخرة أمام شاطئ البحر


و دموع عينيها لا تتوقف ..


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أما ريم فاستقلت القطار المتجه إلى القاهرة ..


و لم تكن حالتها أفضل من سارة ..


و ظلت تحدث نفسها :


- أكيد كان فيه حاجة بينهم ..


و تتذكر حازم و نظرته للصور ..


و حين أخبرها أنها مريضة


:- الكداب ... مريضة ..


و تسأل نفسها :- هى ليه هربت من مواجهتى ..


و أنا هثق بحازم ازاى بعد ما طلع كداب ؟


:- فعلا سفرية الأسكندرية دى جت فى وقتها


عشان أعرف كل حاجة ..


ثم تعود و تحدث نفسها :


- بس ممكن يكون حازم مظلوم فعلا ..


و اللى عندى دى شكوك



:- طيب أواجهه و لا لأ ؟


:- خايفة لأضيع كل حاجة فى لحظة غضب ..


و بعدين حازم شاب


و كل الشباب بيبقى لهم ماضى


و بينسوه أول ما يتجوزا ..


و طالما بيحبنى دلوقتى خلاص ..


و ظلت ريم هكذا


حتى وصل القطار إلى القاهرة ..


و هناك كان حازم فى استقبالها




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




عادت سارة بعدما هدأت بعض الشئ


إلى المطعم مرة أخرى ..


و لا يزال الحزن يبدو عليها ..


حتى سألتها غادة :


- أنتى كنتى فين ..


و مين اللى كانت واقفة معاكى ؟


لم تجب سارة .. و ظلت صامتة ..


بعدها عادت إلى البيت


و حين وجدت السيدة رجاء ارتمت فى حضنها و ظلت تبكى ..


ثم مسحت دموعها ..


و أخرجت هاتفها كى تحدث أحد الأشخاص ..



سارة :- صلاح .. أنا موافقة على الجواز ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أما أنا فاندهشت من سكوت ريم على غير العادة


طوال الطريق من محطة القطار الى بيتها ..


و كلما أحاول أن أحدثها :



- الرحلة كانت عاملة أيه ؟



ريم :- كويسة .. ثم تصمت



:- و الشغل ؟



ريم :- عادى .. ثم تصمت



أخبرتها فى فرحة :


- أنا عامل لكى مفاجأة ..


ردت :- طيب ..


حتى سكت أنا الأخر ..


و قلت لنفسى ربما حدثت بعض المشاكل بالعمل ..


و ستخبرنى بها فى وقت لاحق ..


و تركتها ببيتها تستريح و عدت أنا إلى بيتى ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




فى اليوم التالى أردت أن أجعل ريم ترى المفاجأة


التى سعيت و اجتهدت كثيرا لأنجزها


قبل أن تعود للقاهرة ..


و أخذتها إلى الشقة التى أصبحت جاهزة بشكل كبير ..


:- غمضى عينيكى


ريم :- ليه ؟


:- غمضى بس


ريم :- طيب ثم أغمضت عينيها


:- فتحى عينيكى


ابتسمت ابتسامة مصطنعة :- كويسة


نظرت إليها :


- ريم هو فى حاجة حصلت لكى فى الاسكندرية ؟


ريم :- لا ... هيحصل أيه يعنى ؟


:- أمال فى أيه ؟


ريم :- مفيش حاجة ..


أنا عاوزة أروح البيت ..


لأنى تعبانة شوية ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



كانت سارة فى عملها


حين فوجئت بـ غادة و بقية زملائها فى المطعم


يقومون بالطبل على الصوانى و يغنون :


- ما تزوقينى يا ماما قوام يا ماما ..


ده عريسى هايخدنى بالسلامة يا ماما ..


و ظلوا يغنون ..


و كم كانت سعادتهم حين علموا بخبر زواج سارة ...


غادة :- أنتو هتتجوزا امتى ؟


سارة :- صلاح مستعجل ..


لو كان عليه عاوز بكرة قبل بعده ..


بس أنا قلت له بعد شهر أو شهر ونص كدة ..



غادة :- بالسرعة دى؟!



سارة :- هو مستعجل


لأننا اتفقنا اننا هنسافر بعد الجواز برة مصر ..


غادة :- ربنا يوفقك و عقبالى يارب ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


تمر الأيام و لم يتبق سوى شهر على زواجى أنا و ريم ..


و بدأت ريم تعود لطبيعتها مرة أخرى ..


و لم أرد أن أعود و اسألها عما حدث فى الأسكندرية


و سبب حزنها ..


و فضلت أن أتركها سعيدة ..


حتى خرجنا ذات يوم أنا و ريم و والدتى و والدتها


نشترى بعض كماليات الشقة ..


و بعدما اشترينا أشياء كثيرة ..


و كنا بأحد المولات الكبرى ..


توقفت ريم أمام أحد محلات الملابس :


- الله الفستان اللى هناك ده جميل أوى ..


نظرت إليها فى ابتسامة :


- خلاص طالما عجبك .. يلا ندخل نشتريه ..


حتى فوجئت بأمى تشير إلى فستان مجاور له :


- الفستان اللى هناك ده


زى اللى أنت كنت اشتريته لـ سارة ......




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



انتظروا الاحداث القادمه ^^

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:06 pm


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الحلقه ما قبل الاخيره


فوجئت بأمى تشير إلى فستان آخر :


- الفستان ده زى اللى أنت كنت اشتريته لـ سارة ...



هنا صعقت ريم ..


و كانت صاعقتى أكبر منها ...


بعدها نظرت لى ريم فى حدة :



- سارة تانى ..





ثم ألقت ما تحمله من أشياء اشتريناها فى وجهى ..


و أسرعت و معها والدتها ..


و رغم محاولتى لإقناعها ..


فأننى لم أنجح و عدت إلى البيت أنا و أمى ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



عدنا إلى البيت أنا و أمى


و فى الطريق لم أنطق بكلمة واحدة ..





أمى :- أنا آسفة يا حازم ..


كنت مفكرة أنك قلت لها عن سارة ..


:- من غير أسف يا أمى .. اللى حصل حصل ..



أمى :- طيب ما تقولها كل حاجة عن سارة ..


و أنها رجعت لأهلها ..


و إن كان قصدك خير ..



نظرت إليها :- بصراحة يا أمى ..


سارة مرجعتش لأهلها ..



أمى فى دهشة :



- مرجعتش .. أمال راحت فين ؟!!



نظرت إلى الأرض فى حزن :



- يا ريتنى كنت أعرف ..


أنا طردتها من البيت بعد ما عرفت إن أختها ...


شغالة رقاصة



وضعت أمى يدها على صدرها :



- رقاصة ... و كانت قاعدة معانا ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



:- مانتى شفتى يا أمى .. سارة كانت كويسة ..


و أنا بصراحة حبتها .. و كنت ناوى اتجوزها ..


بس هى سابت البيت ..


و فضلت ندمان فترة طويلة ..



أمى :- و ريم عرفت أنك كنت بتحب سارة ؟



:- مش عارف .. بس أنا عاوزك بكرة تروحى لها ..


و تحكى لها كل حاجة بصراحة ..


أنا غلطت من الأول أنى مقلتش لها الصراحة ..


و هى اللى تقرر .. و لها الحق فى أى قرار تاخده ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




بينما عادت ريم مع والدتها ..


و دخلت غرفتها و أغلقت الغرفة و ظلت تبكى ..


والدتها و هى تطرق باب الغرفة



:- أفتحى يا ريم ..



ريم :- سيبينى يا ماما ..


مش عاوزة أكلم حد ..


وظلت ريم فى تلك الحالة السيئة ..



و لم تنم من التفكير طوال الليل .. و تفكر :


- أنا فعلا كنت غلطانة لما قلت أنه شاب


و له ماضى زى باقى الشباب ..



:- أنا كان لازم أواجهه ..


و أعرف مين سارة ..


و لازم كنت أعرف القصة كلها ..


:- أكيد دى مكنتش علاقة حب عادية ..


اللى فيها ألبوم صور ..


و سارة اللى سابتنى و جريت لما شافت صورة حازم ..


و الفستان ..


و ظلت ريم هكذا طوال الليل ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أما بيت الحاج حسن فقد عمت الفرحة جوانبه ..


حيث كان فرح سارة و صلاح بعد يومين ..


الحاج حسن فى فرحة شديدة :


- ألف مبروك يا سارة ..


سارة :- الله يبارك فيك يا بابا ..


الحاج حسن:- بس أوعى تنسينا يا سارة ..


سارة :- أنساكم .. ده أنتو أهلى ..


أهلى اللى يشرفونى ..



السيدة رجاء :- اه ..


مش معنى أنك هتسافرى مع صلاح أنك تنسينا ..



سارة :- مقدرش أنساكم ..


أنتو كل حاجة بالنسبة لى فى الدنيا دى ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



أما أمى فقد ذهبت إلى ريم فى بيتها


لتحدثها كما طلبت منها ..


و بالفعل أخبرتها كل شئ عن سارة ..


و أن كل انسان يمر بتلك الفترة ..


و سرعان ما تزول ..


و بعدها عادت أمى و أخبرتنى بما حدث بينهما ..


و أنها تركتها تفكر كما طلبت منها ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


انتظروا الحلقة الأخيـــــــــــــــــــرة *_^

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:07 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الجزء الاول من الحلقه الاخيره


بعد يومين ..


فوجئت بـ ريم تأتى إلى عملى


فنظرت إليها فى ابتسامة :


- ازيك يا ريم ..


ريم :- أنا الحمد لله ..


ثم أكملت :- حازم .. أنت خطبتنى عشان تنسى سارة ؟


نظرت إليها :- بس أنا نسيتها فعلا ..


ريم :- سؤالى واضح ..


أنت خطبتنى عشان تنسى سارة ؟ ..


أرجوك قوللى الصراحة ..



سكت قليلا :- بصراحة ..


فى البداية خطبتك عشان أنسى سارة ..


بس أنا حبيتك فعلا ..



ريم و قد تجمعت الدموع فى عينيها :



- بس أنا متأكدة أنك لسة بتحبها ..



أمسكت يدها :- ريم .. سارة ماضى و انتهى ..


بعدها همت ريم لتخلع الدبلة من أصبعها ..


و قد سقطت بعض دموعها :



- أنت لسة بتحبها .. و سارة كمان بتحبك ..



انتفض قلبى : أيه ... أنتى تعرفى سارة ..




ريم :- حازم .. أنا قابلت سارة ...


و عرفت أد أيه هى بتحبك ..


و غلطت أنى مقلتش لك وقتها ..


و قلت أنك هتنساها .. و أنا كمان هنسى ..




لم أشعر بنفسى وقتها :



- قابلتى سارة ؟!!



ريم و هى تمسح دموعها :



- أيوة .. قابلتها ..



فى لهفة :- قابلتيها فين ؟؟


:gfk: :gfk: :gfk: :gfk: :gfk: :gfk:


لا أعلم ففى تلك اللحظة تذكرت كل ما مضى ..


و نسيت أن ريم خطيبتى ..


و بدت على اللهفة والفرحة ..


و للأسف أننى جرحت مشاعر ريم ..


و لكننى أعلم كم هى مثقفة و متفهمة للموقف ..


و بعدها تأسفت لها ..


و شكرتها على تلك الفترة الجميلة التى قضيناها سويا ..


و قد أخبرتنى بعنوان المطعم


الذى تعمل به سارة فى الأسكندرية ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




هنا لم انتظر دقيقة ..


و أسرعت و ارتديت البدلة التى اشتريتها لفرحى ..


و اتجهت إلى محطة القطار ..


و كانت الساعة السادسة مساء وقتها ..


و بالفعل كان موعد القطار ..


سافرت إلى الاسكندرية ..


و فى الطريق أفكر فى طريقة الإعتذار لها ..


و كيف ستستقبلنى مرة أخرى ..


و لا تسمع أذنى سوى موسيقى السراب و الحب ..


و كل لحظة أنظر إلى ساعة يدى ..


أريد أن يصل القطار فى لحظة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


وصل القطار إلى الاسكندرية ..


و قد دخل الليل ..


و خرجت من محطة القطار


و اشتريت إكليلا من الورد ..


ثم أوقفت سيارة أجرة ..


و اتجهت إلى المطعم الذى وصفته لى ريم ...


و هناك وقفت أمام المطعم ..


أعد نفسى .. و أجمع شجاعتى


فإننى لن اتركها بعد اليوم ..


بعدها دخلت المطعم ..


وسألت أحد العاملين هناك :


- هى فين سارة ؟



أجابنى : سارة مش موجودة .. عشان ..



قاطعته فى لهفة :




- أمال هى فين ؟..




أعطانى عنوان البيت


الذى تسكن به سارة مع العجوز و زوجته ..



و أسرعت الى البيت .. و معى الورود ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



وصلت إلى هناك فوجدت أضواء ..


و تبدو و كأن هناك زفافا ...



اقتربت أكثر و أكثر ..


نعم إنه زفاف ..


و هنا رأيت سارة مرة أخرى بعد مرور زمن طويل ..


و لكنها كانت العروس ..


و تجلس بجوار عريسها ..


و تبدو عليها السعادة ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أصابتنى الصدمة ..


و كادت دموعى أن تسقط ..


فشاهدتهما من بعيد ..


ثم انسحبت دون أن ترانى ..




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



كم كانت سارة جميلة فى فستان عرسها ..



أما أنا فأصابتنى خيبة الأمل ..



ففى يوم واحد فقدت ريم التى كانت تحبنى ..



و سارة التى كنت أحبها ..



و مشيت و شرد ذهنى ..


و لا أدرى بشئ من حولى ..


حتى فوجئت بسيارة يقودها شاب



فى سرعة جنونية تقترب منى ..


و تقترب ..



و تقترب ..



بعدها لم أشعر بشئ



و فقدت وعيى ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



يتبـــــــــــــــــــــــــــــع

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AKAY.S
محقق ذكي
محقق ذكي
AKAY.S


المساهمات : 717
الجنس : انثى
القسم المفضل : قسم الأعضآء ♥
الدولة : الامارات
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Unknow11

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 6:09 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] الجزء الثانى من الحلقــــة الأخيرة


بعد لحظات ..


شعرت بـ يد تطرق على كتفى ..


ففتحت عينى ..


فوجدت سارة أمامى :


- سارة ..


فوجئت بها :- سارة مين ؟





زاد الطرق على كتفى ..


فرفعت رأسى ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



فوجدت رجلا طويل القامة ذو صوت غليظ :


- تذاكر يا محترم ..


بقالى ساعة بقول تذاكر ..



نظرت إليه فى دهشة :



- تذاكر أيه ؟!!



ثم نظرت حولى :- أنا فين ؟


وجدت نفسى فى قطار ..


و جسمى سليم و لا يوجد أى أثر لحادثة سيارة ..


بعدها نظرت إليها :


- سارة ..


فوجئت بها مرة أخرى


:- سارة مين .....




ثم أكملت :- ياه ..


أنا عمرى ما شفت حد يفضل سرحان كل الوقت ده ..


كل ده عشان مقلتش لك سبب دموعى أيه ...



و أنا لا أنطق و ألتفت حولى ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أدركت الأن أننى حين كنت متأخر على القطار ..


و جلست و سألتها عن سبب بكائها ..


و لم تجبنى و أصابنى الحرج ..


و جلست أتأمل جمالها ..


بعدها أخذنى خيالى بعيد ..


و بعيدا ..


وبعيدا ....



ثم نظرت لى الفتاة مجددا فى ابتسامة :



- يا سيدى .. أنا كنت بعيط عشان ...



هنا أسرعت و وضعت يدى على فمها :


- أرجوكى ...


أنا مش عاوز أعرف أنتى كنتى بتعيطى ليه ...


بقولك أيه ..


أنا اسمى حازم فؤاد ...


طبيب بشرى ...


و بقالى أربع ساعات بحلم فيكى ..


و معنديش استعداد تضيعى منى تانى ...


و هتجوزك يعنى هتجوزك ...




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



اندهش كل من بالقطار ..



و اعتقدوا أننى أصبت بالجنون ..



وكادوا يضربوننى ..


لولا إشارة الحسناء ..


و هزت رأسها بالموافقة ..


ثم رفعت يدى عن فمها ..



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


ضحكت :- هتتجوزنى من غير ما نعرف عن بعض حاجة ..



نظرت إليها :- خلاص .. نخليها خطوبة ..



و هسيبك أنتى اللى تقررى تتجوزينى و لا لأ ..





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




ضحكت و ابتسمت ابتسامة جميلة ..


و بالفعل وافقت ..


و نزلت معى فى محطتى التى كنت اقصدها بالفعل ...



نظرت إليها : - أما قوليلى يا سارة ..



ردت فى غضب :- يا سيدى قلت لك ألف مرة ...


أنا مش سارة .. أنا اسمى ايمان ....


ايمااااان ... خريجة جامعة امريكية ..



:- طيب ... هو أنتى ملكيش أخت رقاصة ...


نظرت لى فى حدة :



- احنا هنغلط من أولها و لا أيه ؟ ...



ضحكت : - أنا بهزر ...


طيب بتعرفى ترقصى سلو على موسيقى السراب والحب ...



ردت فى ابتسامة :



- لا مبعرفش ..


و أيه موسيقى السراب والحب دى ..



:- و لا تعرفى تبوسى لو الشاى وقع منك ...



ضحكت :- برضه مبعرفش ...



ابتسمت ابتسامة عريضة :



- اطمنى ... أنا هعلمك كل حاجة ..


أصل أنا بقى بقيت استاذ ..



أنا تعلمت كل حاجة و أنا قاعد قدامك ..



أصل أنا كنت بحلم أنى حبيت واحدة ..



مش هقول إنها شبهك كدة ...



و كانت أختها شغالة رقاصة ...



و بعد ما عرفت إن أختها بتشتغل رقاصة ...........




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


وظللت أحكى ..


و أحكى ..


و أحكى ..


حتى فوجئت بها تمسك رأسها ..


و تصرخ فى صوت دوى فى أرجاء المحطة :


- كفاااااااية


:- ههههههههههههههه ..


هو أنا لسة حكيت حاجة .



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


انتهى




اتمنى تعجبكم ...

ابغى اشوف آرااءكم في الروايــــه ...

؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

لا تحرموني ردودكم ^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kΘυÐọ ĹỎvÈŖ
عضوة شرف مميزة VIP
عضوة شرف مميزة VIP
kΘυÐọ ĹỎvÈŖ


المساهمات : 2140
الجنس : انثى
العمر : 27
القسم المفضل : قسم الترفيه والتسلية ♥
الدولة : البحرين
الهواية : حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Travel10

حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...   حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ... - صفحة 6 I_icon_minitime2010-09-16, 9:39 pm

يااااااااااااااااة كل دة طلع حلم ...
بس بجد قصة اكثر من رائعة ...
الف شكر على القصة يا حبيبتى ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
حسناء القطار... روايه رومانسيه خطيرهـ...
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 6 من اصل 8انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» ***&روايه اسمهان وعبد الرحمن***&
» مدينه ملاهي رومانسيه .. مصممه للهدوء النفسي والاستقرار..
» من روايه اجاثا كرستي : جريمه في بيت الطالبات
» الفرق بين رومانسيه الصيني والخليجي
» 〖 턠╚▒█╗☆ண╰㋞قصه رومانسيه قصيره ررروعه لا تفوتكم ㋞╮ண☆╚█▒╗턠

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ◣◢ الأرشيف ◣◢ :: # الأرشــــــــــــــيف #-
انتقل الى: